tiistai 24. toukokuuta 2011

Tiistai 24.5. Mainz

Tästä päivästä Mainzissa saavat kuvat kertoa.

Gruppenfoto! Koulun pihalla odotimme Claus Finkiä ja aloin jo huolestua, kun Claus tuli vasta viisitoista yli. Aamuruuhka oli ollut yllättävän kova.

Mainziin pääsimme helposti bussilla, johon keltaiset ilmaiskorttimmekin kävivät. Loistavaa! Torin reunalla Überraschungseis Kinder-munalla! Lecker!

Rouva Kärkkäinen ja "oppaamme" Claus Fink. Paidastakin näkee, että Claus on Suomi- ja Ahvenanmaa-fani. Ja hän osaa tietysti suomea ja luonnollisesti myös ruotsia. Claus sanoi muutaman lauseen oppilaillekin ruotsiksi.

Porukka kerääntyy suomenkielistä opastettua Mainzin kierrosta varten

Keskellä opas Riitta Sengebusch, alunperin Liperistä

Torin reunalla ihania rakennuksia. Kaikki kuitenkin rakennettu sodan jälkeen uudestaan vanhaan tyyliin ulkoa ja uuteen uskoon sisältä.

Mainzin tuomiokirkko

Aika kiva kaarikäytävä
Mainzin vanhin talo, ihanat seinäruusut (?) ja kummallinen vesihana

Hanasta tuli vettä, vaikka se ei ollut seinässä kiinni...Merkillistä!

Gutenberg-museossa tutustuimme kirjapainoon

Keskitytään

Ville von und zu Gutenberg ja "rouva" auttaa suurta mestaria

Itse Gutenbergin joutui hommiin

Kiristetään painolevyjä

Välissä lepoa

Johanneksen evankeliumin alku: Alussa oli sana, ja sana oli Jumalan

Saint Stefan-kirkko

Marc Chagallin viimeinen työ: kirkon siniset ikkunat

Kuvattiin ahkerasti


Linja-autoa odotellessa voisi vaikka syödä jotain pientä... Vitsejä voi vetää hatusta, Ken!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti