sunnuntai 15. toukokuuta 2011

Hyvää huomenta!

Huoneessa toimii nyt netti! Jee! Elämässä pitää iloita pienistä asioista.
Eilen illalla kävin syömässä Wiener Schnitzelin ja mietin, että on se kyllä jännä juttu, kun aamulla herää Lieksassa ja illalla voi syödä Wiesbadenissa ulkona ruokaa...Lauantai-illan meno oli alkamassa, mutta kyllä se pitkä päivä vaati nukkumaan hyvissä ajoin. ESC:tä katsoin sen verran, kun Oskari Paratiisi veti Da Da Daminsa ja ajattelin, että harmi, kun en näe Suomen hienoa viisuvoittoa. Mutta tekstitv kertoi tuossa juuri hieman toisenlaista tietoa, taisi meidän Axel olla sijalla 21. No, sellaista se on, kun yrittää maailmaa parantaa: kukaan ei ymmärrä, da da dam!
Jospa Suomella olisi illalla sitten parempi tuuri, kun hakataan se arkkivihollinen Ruotsi! Ai niin, miehän olen siis ruotsinopekin, mutta jonkun puolellahan sitä on jääkiekossa oltava, eikä se ole ikinä Ruotsi!
Nyt taidan alkaa valmistautua aamiaiselle, mutta sekin on niin vaikeaa, kun pitää ensin laittautua kauniiksi, ennen kuin tuonne ihmisten ilmoille menee. Alan kaunistautua.
Kerron sitten enemmän päivästä, kunhan se alkaa olla pulkassa.
***
No, ei ihan vielä pulkassa, mutta kävin tuolla ulkona kävelemässä tunnin verran. Ja mietin, että kylmä täällä taas on. Ennen kuin me tulimme, oli +30 astettakin ollut, mutta nyt kyllä saa ihan sukkahousuissa ja farkuissa mennä, ja vielä vähän viima käy. Paikalliset ovat kuitenkin katsoneet kalenterista, että kevät ja toukokuu se on nyt, ja menevät tuolla t-paidoissa ja shortseissa. Brrrr!

Nuorille laitoin viestiä, ja kysyin, onko kaikki ok, eikä tartte vastata, jos on ok. Ei ole kukaan vielä vastannut. Ja se kai on hyvä merkki?


Illalla lähden seikkailemaan linjalla ensin rautatieasemalle, josta minua tullaan hakemaan ja menemme Mainziin tuomiokirkkoon konserttiin, joka alkaa klo 18, ja sen jälkeen menemme ilmeisesti porukalla syömään. IIIK! Jääkö miulta nyt se Suomen maailmanmestaruuden katsominen väliin? No, kannustakaa te muut, niin mie katon sitten netistä sitä hehkutusta.


Aamulla paistoi ja Kochbrunnen-aukiolla höryää

Näkymä hotellihuoneen ikkunasta kävelykadun suuntaan.


Kirkko ja mersut kahvilassa kahvilla?
Outoja puita
Kochbrunnen-aukiolla on siis tällainen höyryävä ja rikiltä tuoksuva juttu. Sen ympärillä oli ainakin lämmin.
Aukio toisesta suunnasta
Aukiolla höyryä ja tuolla vasemmalla näkyy hotellini kulma
Ja tässä hotelli näkyy paremmin ja ihan tässä Hessenin pressan vieressä asustellaan, kuten lippurivi kertoo

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti