Aamulla hieman huonosti nukutun yön jälkeen lähti perheeni klo 6.10 paikallista aikaa taksilla kohti rautatieasemaa kaikkine laukkuineen. Rautatieasemalta matka jatkui S-Bahnilla Frankfurtin lentokentälle, jossa olimme ennen puolta kahdeksaa ja ensimmäisinä koko porukasta!
Minua hieman jännitti, näinköhän kaikki vaihtariperheet tulevat ajoissa paikalle, ja loppuuhan tämä minun reissuni jo tänään! Mutta kyllä kaikki olivat ajoissa paikalla! Viimeinen suomalainen tuli paikalle n. klo 7.50, ja tuokin myöhässätulo taisi olla enemmän isäntäperheestä johtuvaa. He olivat sitä mieltä, että lähteevät vasta puoli kahdeksan, vaikka olin sanonut, että puoli kasilta pitää olla jo kentällä. Mie olin osannut tehdä check-innäykset on-line hotellissa koneella ja tulostanut ne hotellin aulassa, joten ne minulla oli valmiina kaikille.
Vielä muutamat Gruppenfotot ja halaukset ja kyyneleet, ja sitten turvatarkastuksen läpi ja aika rivakkaa vauhtia vaan koneelle, sillä aikaa ei ollut hirmuisesti jäljellä. Mutta hyvin ehdittiin ja lennettiin turvallisesti Helsinkiin. Miun perhe lähti autolla kotia kohti, meidän porukka jäi odottamaan minibussia Tikkurilaan. Sekin tuli nyt ajallaan. Junaankin löydettiin, ja koska täällä toimii netti, pystyn vielä matkan lopputunnelmat laittamaan tännekin. Kuvat sitten myöhemmin, ne Gruppenfotot, kunhan on piuhakin paikalla.
Tiistaina vielä palautevanhempainilta ja sitten se on paketissa tämän vuoden osalta. Ensi vuodeksi on jo jotain suunnitelmia tehty. Katsotaan, toteutuuko ne!
TSCHÜSS! BIS SPÄTER!
 |
| "Me täällä ollaan vaan ja haahuillaan..." |
 |
| Tämä kuva piti kuulema poistaa. Tietysti laitoin sen nettiin. |
 |
| Joko kaikki paikalla? |
|
 |
| Gruppenfoto Lieksa-Wiesbaden 2011 |
 |
| GRUPPENFOTO! |
 |
| GRUPPENFOOTOOO! |
 |
| Und auch die Eltern, bitte schön! |
 |
| Lächeln! = Hymyä! |
 |
| Mit der (!) Frau Kärkkäinen |
 |
| Das letzte GRUPPENFOTOOOOOOOO! |
|
PALJON KIITOKSIA MUKANA OLLEILLE NUORILLE JA HEIDÄN VANHEMMILLEEN! =
ICH DANKE ALLEN AUSTAUSCH-JUGENDLICHEN UND IHREN ELTERN!
AUF WIEDERSEHEN! = NÄKEMIIN!