maanantai 23. toukokuuta 2011

Maanantai on työpäivä!

Ei auta, vaikka kuinka on perhe tullut lomalle. Töihin on herättävä klo 6.10. Eilen olimme niin väsyneitä kaikesta matkustamisesta ja hakemisesta, että puoli kymmeneltä olimme jo nukkumassa, niin mikäs siinä oli herätessä klo 6.00 koko porukalla. Yhdessä menimme myös syömään aamupalaa. Eivät edes enää kysy minulta, mistä huoneesta olen, koska aika monta aamupalaa olen siellä jo syönyt!

Mie lähdin teputtelemaan koululle klo 7.20, ja siellä olin hyvissä ajoin klo 7.45. Porukka alkoi kokoontua kolmannen kerroksen Schülertreffiin ja kertoilivat omasta viikonlopustaan. Frankfurt oli nähty ja telttailtu "järven" rannalla. Suomalaisia hieman nauratti, kun saksalaiset olivat olleet niin tohkeissaan, että nyt mennään ihan kunnon biitsille, ja sitten se oli sellainen "lampinen", jossa oli likaista vettä, Osaavatpahan arvostaa kesällä, kun Lieksassa satamanrannassa ottavat aurinkoa, uivat ja pelaavat lentistä. Kelpaa sinne tulla wiesbadenilaistenkin.

Päivä aloitettiin rentoutuksella, saksantunn(e)illa ja miun oppilaat menivät sitten liikuntatunnille klo 10-11.30. Me keskustelimme vielä Barbaran kanssa tulevista päivistä, ja sain kuulla, että ysiluokkien luokanvalvojilla ja rehtorilla on tänään joku tapaaminen näistä Helene Lange -koulun vaihdoista. Sieltä on tulossa ensi lauantaina ryhmä Latviasta, ja Ryanair on tiukentanut sääntöjään, ettei alle 16-vuotiaat saa matkustaa yksin. Sieltä on ratkaisuksi tulossa se, että ope lentää mukana, lentää sitten yhden yön jälkeen takaisin ja hakee oppilaat kymmenen päivän päästä. Meneehän ne päivät siinäkin. Ja tietysti keskustelun alla on se, että vaihtoja järjestänyt (meidänkin) opettaja on parhaillaan Espanjassa, ja viipyy reissuillaan vielä kaksi viikkoa. Hän palaa siis kouluun heti, kun vaihto-oppilasporukat ovat lähteneet. Häntä paikkaa nyt Barbara , mutta Barbarakin sitä hieman ihmetteli, mitä olisi tehty, jos hän ei olisi hätiin tullut. Me olisimme seilanneet ilman päämäärää siellä koululla päivät pitkät. Katsotaan, mitä ovat siellä jutelleet.

Huomenna menemme koko päiväksi Mainziin. Kouluun menemme vasta keskiviikkona. Myös miun perhe lähtee huomenna kiertokäynnille mukaan.

Keskitymme tekemään kysymyksiä saksaksi

Teksti oli Michael Jacksonista

Tää on vähän feikki, kun melkein heti tämän jälkeen joku (!) huomasi, että aurinkorasva oli levinnyt reppuun aiheuttaen yleisen hätätilan. Sitten katsoimme jonkun kamerasta Frankfurt-kuvia. Kulttuurien välistä vertailua tehtiin.

Koulun jälkeen perheen kanssa shoppailemaan ja jätskille Lomen-kahvilaan (siinä torilla, Marktkirchen vieressä)

Rouva Kärkkäinen lukee Speisekartea

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti