Koululle menin minäkin kahdeksaksi, vaikka koulu minulla alkoi klo 10. Katsoin, että kaikki halukkaat saksalaiset pääsivät tietokoneluokkaan. Klo 9 heidän piti sieltä kuitenkin lähteä, sillä alakoulun luokka oli tilan jo aiemmin itselleen varannut.
He istuivat sitten klo 9-10 lukion oppilaskunnan huoneessa, kun minulla ei ollut vielä tunteja, vaan niitä vasta valmistelin.
Klo 10-11.30 olimme tositoimissa seiskaluokkalaisten kanssa, jotka alkukankeudesta päästyään eivät enää ujostelleetkaan saksan puhumista, vaan reippaasti tekivät sen, mitä käskin, mm. kysymään tekstiin liittyvät kysymykset saksalaisilta vierailta, ja saksalaiset vastasivat lukemansa tekstin perusteella.
 |
| Olevinaan opiskellaan |
Saksalaiset tekivät paperilennokkeja (?).
 |
| Paperilennokki todisteena |
 |
| Silver, Felix, Johanna ja Victoria |
Ruokatauko. Miten lie pääsiäisruoka vieraille maistunut?
Klo 12.15-13.00 vielä saksaa lukion ekaluokkalaisille, ja sitten yhteistyömme kielenopiskelun osalta onkin ohi, sillä ensi maanantaina eli vielä pääsiäisvapaiden aikana saksalaiset lähtevät pois.
Klo 14-15.30 saksalaiset olivat, toivottavasti, kotsan tunneilla, sillä minulla oli ruotsia kasiluokkalaisille + siihen päälle lukion tokan luokan saksaa ryhmälle, josta aika moni oli poissa...
Puoli neljän jälkeen olen pyöräillyt kotiin, ja nyt (klo 17.00, toim. huom.) odotamme, että pääsemme lähtemään Hurtan Holviin karjalaiselle aterialle. Sitä ennen haen Kulttikselta Nuokkarin avaimen, jotta pääsemme sinne omalla porukalla pääsiäisen aikaan.
Nyt olen käynyt Nuokkarin avaimen ja koko porukka, 29 henkeä, oli syömässä Hurtan Holvissa herkullista ruokaa. Kiitos Taskiset!
 |
| Nuoria |
 |
| Nuoria ja Sarikin taustalla |
 |
| Etualalla open tytär Milla, Lars ja nuoria ja huoltajia |
 |
| Die Deutschlehrerin myös täällä |
Ryhmäkuvaan nuoret laitettiin. Danke schön! Bitte schön!
 |
| "Pimeää porukkaa" |
johanna kertoi että huomenna ei olisi koskenlaskua? voisitko selventää sitten siellä jossakin tai tänne tai jotain?:)
VastaaPoista