Aamutoimien jälkeen aloimme odottaa Ruunaalle lähtöä. Ruunaalla aloimme katsoa, ketkä kaikki veneeseen mahtuivat, ja 13 saksalais- ja suomalaisnuorta veneeseen lastattiin, ja sitten huoltajat olivat sitä mieltä, että kyllähän matkanjohtajan on myös mukaan mentävä, kun kerran tilaa veneessä on! Ja eipä siinä muu auttanut, kun saksanopen lapsineen vetää myös sadevehkeet päälle, ja mennä vaan koskenlaskuun ekaa kertaa elämässä! Ja lapsi vielä mukana!
 |
| Valmistautumassa laskuun |
 |
| Victoria ja Riikka poseeraavat kevään kuumimmissa muotiluomuksissa |
 |
| Myös Consti tutustui kevään muotiin |
 |
| Gruppenfoto! |
Oli kyllä hieno kokemus, kun aurinko paistoi niin lämpimästi järvelläkin, että kuuma meinasi ihan tulla. Meillä oli kotona keittiön mittarissa +23 astetta auringossa, kun Ruunaalle lähdimme.
Kuvat kertovat enemmän kuin tuhat sanaa.
 |
| Kosken alussa |
 |
| Keskellä koskea |
 |
| Lieksa-Wiesbaden yhteistyötä veneessä |
Koskenlaskun jälkeen yrittäjä Jarkko Peltolan paikassa saimme vielä syödäksemmekin. Nuoret paistoivat makkaraa innoissaan, ja kahvi maistui nuotiolla keitettynä ja ulkona juotuna hyvältä. Siinä jää kyllä ranskalaiset café au laitit toiseksi! Kiitos, Jarkko, koskista, olit ilmeisesti joutunut meidän takia hieman tekemään töitä, jotta jäiden sekaan mahduimme menemään.
 |
| Open lapsi marssii kohti ruokapaikkaa |
 |
| Sillalla koskien päällä |
|
|
|
 |
| Votomaratoonilla! Kiitos Kirsi Veelle koskenlaskukuvista |
 |
| Polku mutkitteli rantaa myöten |
 |
| Ja aurinko vaan paistoi |
 |
| Ruokajono | |
 |
| Milla Oinosten keskellä makkaranpaistossa. Askolle kiitos koskenlaskumahdollisuuden selvittämisestä! |
 |
| Nuoria syömässä ulkona |
 |
| Makkaranpaistossa |
 |
| Kahvia, teetä, kaakaotakin oli |
 |
| Milla kuvasi nuoria |
 |
| Lars ja Paul Millan kuvakulmasta |
Kotona olimme klo 15.50, noin. Kävimme suihkussa kaunistautumassa, ja Nuokkarilla olimme yhdessä klo 17-20.
 |
| Wii- ja Airhockeyporukkaa |
 |
| Olihan siellä Potter-tyttökin |
 |
| Biljardia, katsomassa myös Ellin isä. Kiitos koskenlaskuvideosta hänelle ja Jarkolle. Sitä saa lainata minulta. Jarkko kuvasi kypärän päällä olevalla kameralla koko reissun. |
 |
| Otos nro 2 oli ok, Silver ja Johanna |
Sieltä nuoret menivät kuulema satamaan...Varmaan ihailemaan auringonlaskua.
Huomenna klo 12 maissa Matkahuollosta lähden viemään saksalaiset Joensuuhun lennollensa. Lieksa-Wiesbaden-yhteistyö jatkuu lauantaina 14.5. Wiesbadenissa. Blogi kuittaa, ja kiittää, ja jännittää, miten meillä siellä tulee menemään. Mutta senhän te tiedätte blogista!
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti