Tänään aloitimme aamumme ortodoksisen kirkon englanninkielisellä esittelyllä, jonka meille suoritti kirkkoherra Lars Ahlbäck. Kiitos kovasti!
 |
| Saksalaiset kuvailee |
 |
| Tässä sanoimme 'cheese', 'muikku' tai 'Käse'! | |
|
Sen jälkeen olikin luontevaa mennä kuvisope Sirpa Meriläisen luo tekemään valinnaisen seiskaluokan kuviksen kanssa virpomavitsoja, Osterzweige. Valitettavasti siitä ei ole kuvia, koska itse olin omalla saksan kaksoistunnillani.
Sen jälkeen ruokailu, ja sitten päästiin asiaan eli minun lukion saksantunneilleni tuli saksalaisia vieraita. Ihan kaikki seitsemän eivät tunneilla olleet, mutta iso porukka kuitenkin. Hieman arastelivat itseään esitellä, mutta sitten aloimme mennä ihan kurssien asioita. Olin saksalaisille monistanut tehtävät ja tekstit. He äänsivät meille sanoja malliksi, selittivät sanoja saksaksi ja oppivat ehkä suomea, kuten 'yökyöpeli' ja 'perunapuku' ja sanonta 'tyhmä kuin aasi'.
 |
| "Ja siellä kaikilla oli niin mukavaa..." |
Puoli neljään asti huhkittiin koululla, siitä kukin omiin toimiinsa.
Mutta illalla meitä odotti Nuokkarin tilat, joissa nuoremme kokoontuivat ja pelailivat ja 'diivailivat' (?). Venäjän ope Arjakin oli mukana valvomassa. Mitenkäs ne Katen ja Williamin häät menevätkään? HIH!
 |
| Airhockey tai jotain |
 |
| Keilailua Wiillä |
 |
| Victoria-Guitar Hero ja Felix ja Paul poseeraa |
 |
| Sohvaryhmä Johanna und Silver |
 |
| Biljardissa Paul und Constantin |
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti