keskiviikko 20. huhtikuuta 2011

Keskiviikko 20.4.

Kouluviikko se alkaa vaan loppua kohti kääntyä eli huomenna viimeinen koulupäivä, ei siis niin, että joku olisi loman tarpeessa...HIH!

Tänään heti klo 8-9.30 meillä oli Otson ja muiden ysiluokan saksaa ja seitsemän saksalaista vierasta osallistui oppituntiin. Tunnin lopuksi soitettiin heidän pyynnöstöön Bushidon "Alles wird gut" -biisi http://www.youtube.com/watch?v=Sa5fqBVISmU.
Tosi kiinnostava moniste, ei kun siis peli tuolla pöydän alla.

Johanna ja Victoria neuvovat tietä jostakin jonnekin.

Klo 10-11 olivat atk-luokassa (minulla seiskaluokan ruotsia), ja sitten heillä oli viimeisen kerran lukion kutoskurssin saksaa. Siellä mietittiin, mistä maista meidän tavaramme globaalissa yhteiskunnassamme tulevat, ja minulle oli yllätys, että minun mp3-soitin on kotoisin Malesiasta. Siellä loppubiisiksi otettiin hassunhauska Money boy -nimisen artistin biisi nimeltä "Dreh den Swag auf" ("What up?"; kielioppivirhe, toim. huom.) http://www.youtube.com/watch?v=zCfm-vWuQRk.

Sitten täyttä laukkaa museolle saksalaisten ja Even kanssa, ja siellä odottivat meitä jo Jessica ja Elli. Vänskän Kyllikki esitteli meille englanniksi museon, ja minusta reissu sinne oli kyllä kävelyretken arvoinen. Kiitos, Kyllikki! 

Kierroksen alussa

Devil's caller...

Tarkkana kuunnellaan ja kuvataan

Pääsimme tutustumaan ulkorakennuksiinkin

Viileää oli, ja sisällä kämpissä ja hirsimökeissä vieläkin koleampaa

Myllyistä ja saunoista oli puhetta

Yksi saksalainen kodasta ulos

Toinen saksalainen kodasta ulos

Museon vanhin rakennus oli yksinkertaisuudessaan kiinnostava. Aloimme miettiä, miten erilaista elämä ennen olikaan. Eläimet samassa tuvassa kuin ihmiset, eikä tietenkään nykyajan viihdykkeitä.

Kiitos hyvästä opastuksesta, Pielisen museo ja Kyllikki.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti